Скадовська районна державна адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Реалізація і захист прав людини з питань, що стосуються діяльності Пенсійного фонду України

Україна як соціальна держава, забезпечує право громадян на належні, безпечні і здорові умови праці, соціальний захист, що включає право на пенсійне забезпечення громадян. Конституція України проголошує і закріплює право на соціальний захист громадян та визначає конкретні види соціального забезпечення. Зокрема, закріплюється право на забезпечення у старості (одержання пенсії) чи у разі втрати годувальника; у разі повної або часткової втрати працездатності (інвалідність); при тимчасовій втраті працездатності; а також у випадку безробіття, що сталося з незалежних від громадянина причин. Закріплюючи на конституційному рівні право на соціальний захист кожного громадянина, без будь-яких винятків, держава реалізує положення статті 24 Конституції України, відповідно до якої громадяни мають рівні конституційні права і не може бути обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статті, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними та іншими ознаками.

Одним з основних пріоритетів Пенсійного фонду України — є реалізація конституційного права громадян на звернення, що допомагає підвищити якість обслуговування та захистити права людини з питань, що стосуються діяльності Пенсійного фонду України.

Для Пенсійного фонду України належний рівень поінформованості населення щодо своїх прав та обов'язків є запорукою успішного втілення державної політики у сфері пенсійного забезпечення, відповідно і соціального спокою. А значить: своєчасне і зрозуміле інформування про зміни в пенсійному законодавстві, про права і обов'язки громадян — важлива частина діалогу  Пенсійного фонду України із суспільством.

Важливими джерелами інформації, яка найбільш широко висвітлює пріоритети державної пенсійної політики та стану її реалізації є офіційні періодичні видання  Пенсійного фонду України “Пенсійний кур'єр” та “Вісник Пенсійного фонду України”, на сторінках яких читач може знайти багато інформації щодо питань пенсійного забезпечення громадян, реалізації прав та виконання обов'язків роботодавців та застрахованих осіб, а також може отримати відповіді фахівців на різні проблемні питання.

З метою більш повної реалізації прав громадян, що стосуються діяльності Пенсійного фонду України та проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи щодо пенсійного забезпечення, спеціалістами управління постійно здійснюються виїзні прийоми у населені пункти району, які проводяться у відповідності до затверджених графіків.

В управлінні створено окремий відділ  обслуговування громадян. Система “єдиного вікна”, яка реалізована у цьому відділі дозволяє покращити прийом громадян та їх обслуговування. “Єдине вікно” забезпечує спрощення процедур отримання послуг, підвищення якості та комфортності їх надання, забезпечує відкритість та зрозумілість дій при їх отриманні. Роз'яснюючи норми законодавства, спеціалісти управління надають відвідувачам якомога більше необхідної інформації. Кожний громадянин, який звертається до органів Пенсійного фонду має право:

- подавати заяви, скарги, пропозиції з питань, що стосуються пенсійного забезпечення;

- на особистий прийом до керівників та спеціалістів органів ПФУ по встановленим в цих органах графіках;

- знайомитися в приміщенні органів ПФУ з матеріалами своєї пенсійної справи, отримувати від працівників Фонду іншу інформацію про своє пенсійне забезпечення, яка відома органам Фонду;

- при зверненні за призначенням пенсії громадяни мають право подавати заяви про призначення пенсії з необхідними документами через представника, який діє на підставі доручення, особисто, поштою;

- отримувати розписку від органу ПФУ з переліком прийнятих документів;

- вимагати від органів Фонду надання допомоги в отриманні чи перевірці підстав для видачі необхідних для призначення пенсії документів;

- отримати письмове повідомлення про призначення пенсії або про відмову в її призначенні з обґрунтуванням причин відмови;

- отримувати пенсійне посвідчення встановленого зразка;

- обрати організацію, яка буде здійснювати виплату пенсії ( банківську установу);

- отримувати пенсію не пізніше 25-го числа місяця, за який виплачується пенсія;

- на виплату пенсії за 6 місяців вперед у разі виїзду на постійне місце проживання за кордон.

Громадяни, яких не задовольняють рішення органів ПФУ, мають право    оскаржувати такі рішення до вищестоящих органів  Пенсійного фонду України, звертатися до суду зі скаргою на дії або бездіяльність органів ПФУ, їх посадових та службових осіб.

Громадяни зобов'язані не допускати надання недостовірних документів до органів Пенсійного фонду України для призначення пенсії, а також в 10-денний термін повідомляти органи Фонду про події, які стали причиною зміни розміру пенсії (працевлаштування, зміна кількості утриманців).

Для зручної та оперативної взаємодії з органами Пенсійного фонду на сайті Пенсійного фонду України (www.pfu.gov.ua) працює офіційний інформаційний портал Пенсійного фонду України — портал електронних послуг, за допомогою якого можливе в будь-який зручний час:

- отримання інформації з персоніфікованого обліку (для працюючих громадян)

- отримання пенсійної інформації (для пенсіонерів)

- формування запитів на попередню підготовку документів

- можливість подачі скарг

- запис на прийом до фахівців Фонду