Скадовська районна державна адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Про організацію роботи з розгдяду звернень громадян у районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування за підсумками 9 місяців 2019 року

Протягом  9 місяців 2019 року Скадовською районною державною адміністрацією та місцевими органами виконавчої влади робота щодо розгляду звернень громадян проводилась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року № 109/2008.

         Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, свідчить, що районною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району.

          За звітний період до районної державної адміністрації та виконавчих органів місцевого самоврядування  надійшло 786 звернень від громадян з усіх населених пунктів району, що на 201 звернення, або на 20,4 % менше ніж за 9 місяців 2018 року. З них: 292 звернення (проти 380 за аналогічний період 2018 року) подано на особистому прийомі та 492 (проти 607) надійшли поштою.

           У своїх зверненнях заявники порушили 786 питань, що на 215, або на 21,5 % менше минулорічного показника. Спостерігається зменшення кількості надходжень звернень від громадян з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – 8 проти 17 звернень за аналогічний період минулого року, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 2 звернення проти 6 звернень, охорони здоров’я – 5 проти 8 звернень за аналогічний період  2018 року.

           Одночасно збільшилось надходження звернень від громадян з інших питань. Значно збільшились звернення  з питань аграрної політики і земельних відносин — 310 проти 186 звернень, що на 124 звернення більше, ніж за аналогічний період 2018 року, соціального захисту - 168 проти 124, що на 44 звернення більше, ніж у 2018 році, комунального господарства – 77 проти 51, що на 26 звернень більше, ніж за аналогічний період 2018 року. Незначне підвищення звернень відбулося з питань екології та природних ресурсів  – 9 проти 7 звернень,  житлової політики -  11 проти 9, транспорту і зв’язку – 9 звернень проти 8,  фінансової, податкової, митної політики – 5 звернень проти 0 та праці та заробітної плати – 3 звернення проти 1 за аналогічний період минулого року.

           Протягом   звітного періоду  2019  року  зменшилась  кількість  звернень  від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 2 звернення проти 4.

У звітному періоді надійшла однакова кількість звернень від дітей війни – по 6 у 2019 та 2018 роках.

            Спостерігається збільшення кількості звернень від членів багатодітних сімей, одиноких   матерів,  матерів-героїнь  -  22 проти 15 звернень за аналогічний період  2018 року,    

учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 147 проти 26 звернень, інвалідів І,ІІ,ІІІ групи – 13  проти 8 звернень  та  кількість повторних звернень – 13 проти 5 у 2018 році, колективних листів – 49 проти 22 звернень, більшість яких надходила на розгляд до сільських рад. Більшість питань, які надходили від громадян цих категорій стосувалися соціального захисту.

           Протягом І півріччя 2019 року від обласної державної адміністрації до районної державної  адміністрації  надійшло - 10 звернень проти 12 за аналогічний період минулого року.

          Статистика за підсумками 9 місяців 2019 року свідчить про збільшення надходжень дзвінків від мешканців району до державної установи “Урядовий контактний центр”. За звітний період зареєстровано 240 звернень проти 190 звернень у 2018 році. З них більшість звернень стосувалися соціальних, земельних питань та транспорту і зв’язку.

            На   телефонну   “гарячу лінію”  районної  державної  адміністрації  протягом звітного періоду надійшло лише 2 звернення від громадян Скадовського району.        

Питання   про  стан   роботи   із  зверненнями   громадян   кожні півроку   розглядається сільськими,  селищною  та  міською радами на засіданнях виконавчих комітетів, а також двічі на рік виноситься на розгляд колегії районної державної адміністрації.

           Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання. Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 26 червня 2019 року № 206 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у другому півріччі 2019 року» затверджено графік прийому громадян за місцем їх проживання головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником.

          Згідно  з   графіком   виїзного  та  особистого  прийомів  громадян  головою районної державної  адміністрації  та його заступниками протягом  звітного періоду було прийнято 12 осіб. Загалом питання стосувалися соціального захисту. Усі звернення були розглянуті та роз’ясненні громадянам району.

           З метою усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян, розроблені відповідні графіки перевірок додержання законодавства щодо організації роботи із  зверненнями громадян та надання практичної та методичної допомоги у структурних підрозділах районної державної адміністрації та виконавчих комітетах місцевих рад. Таким чином, за 9 місяців  2019 року було перевірено 9  структурних підрозділи районної державної адміністрації, а також надано практичну і методичну допомогу з питань організації роботи із зверненнями громадян 6 виконавчим комітетам місцевих рад.

           Найбільш проблемні звернення громадян, що надходять до районної державної адміністрації, виносяться на розгляд постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, засідання якої проводяться щомісячно. Впродовж звітного періоду відбулося 9 таких засідань.

           З метою забезпечення відкритості діяльності районної державної адміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян необхідна інформація систематично висвітлюється на офіційному веб-сайті, а саме: розміщено графіки особистого та виїзного прийомів голови районної державної адміністрації, його заступників, а також узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.