Скадовська Районна
Державна Адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Про організацію роботи з розгляду звернень громадян у районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування за підсумками І півріччя 2018 року

        Протягом  І півріччя 2018 року Скадовською районною державною адміністрацією та  органами місцевого самоврядування робота щодо розгляду звернень громадян проводилась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року №109/2008.

         Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, свідчить, що районною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району.

          За звітний період до районної державної адміністрації та виконавчих органів місцевого самоврядування  надійшло 696 звернень від громадян з усіх населених пунктів району, що на 85 звернень, або на 12,2 % менше ніж за І півріччя 2017 року. З них: 279 (проти 332 за аналогічний період 2017 року) звернень подано на особистому прийомі та 417 (проти 449) надійшли поштою.

           У своїх зверненнях заявники порушили 711 питань, що на 76, або на 11% менше минулорічного показника. Спостерігається зменшення кількості надходження звернень від громадян з питань  забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 22 проти 25 звернень, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту  - 6 звернень проти 10, соціального захисту - 190 проти 260 за І півріччя 2017 року, охорони здоров’я – 8 проти 10 звернень,  фінансової, податкової, митної політики — 1 звернення проти 2, житлової політики 11 проти 19 звернень за аналогічний період 2017 року, аграрної політики і земельних відносин — 145 проти 147 звернень  за аналогічний період 2017 року, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 6 проти 10 звернень, діяльності органів місцевого самоврядування – 0 проти 5 звернень за І півріччя 2017 року, праці та заробітної плати 6 проти 14 звернень за аналогічний період 2017 року.

       Одночасно збільшилось надходження звернень від громадян з питань комунального господарства – 126 проти 121 звернення за І півріччя 2017 року, екології та природних ресурсів – 7 звернень проти 5  за аналогічний період 2017 року, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою — 12 проти 4 звернень за І півріччя 2017 року, діяльності місцевих органів виконавчої влади — 1 проти 0 звернень, інші питання — 150 проти 137 звернень, транспорту і зв’язку надійшла однакова кількість звернень - 16  проти 16.

           Протягом   І  півріччя  2018  року  зменшилась  кількість  звернень  від інвалідів І,ІІ,ІІІ групи – 13 проти 32 звернень, що на 19 звернень менше минулорічного показника,  від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь - 25 проти 44, що на 19 звернень менше минулорічного показника, від учасників  та інвалідів війни, учасників бойових дій — 28 проти 45 звернень за І півріччя 2017 року та колективних листів - 59 проти 89 звернень, що на 30 звернень менше за  аналогічний період 2017 року.

          Спостерігається збільшення кількості звернень від ветеранів праці – 5 звернень проти 3 за І півріччя 2017 року, дітей війни - 8 проти 5 звернень за аналогічний період 2017 року, від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи — 5 проти 3 звернень та повторних звернень — 4 проти 1 за аналогічний період 2017 року, більшість з яких надходило до сільських рад.  Більшість питань, які надходили від громадян цих категорій стосувалися соціального захисту, отримання одноразової грошової допомоги на лікування, розрахунку субсидій, земельних питань та ремонту доріг.

           Протягом І півріччя 2018 року відбулося зменшення кількості звернень від обласної державної адміністрації  до районної державної адміністрації - 12 проти 49 за аналогічний період минулого року.

          Статистика за підсумками минулого року  також свідчить про зменшення  надходжень дзвінків від мешканців району до державної установи “Урядовий контактний центр”. За звітний період зареєстровано 113  проти 183 звернень за І півріччя 2017 року. З них більшість звернень стосувалися соціальних питань.

            На   телефонну   “гарячу лінію”  районної  державної  адміністрації  протягом звітного періоду надійшло 0 звернень проти 1 за аналогічний період 2017 року. Також на офіційний сайт районної державної адміністрації протягом звітнього періоду надійшло одне електронне звернення на яке заявнику було надано обгрунтовне роз'яснення.

            Питання   про  стан   роботи   із  зверненнями   громадян   щопівріччя   розглядається сільськими,  селищною  та  міською радами на засіданнях виконавчих комітетів, а також двічі на рік виноситься на розгляд колегії районної державної адміністрації.

            Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання. Розпорядженнями голови районної державної адміністрації від 28 грудня 2017 року № 464 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у першому півріччі 2018 року» та від          27 червня  2018 року № 257 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у другому півріччі 2018 року» затверджено графіки прийому громадян за місцем їх проживання головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником.

          Згідно  з   графіком   виїзного  та  особистого  прийомів  громадян  головою районної державної  адміністрації  та його заступниками протягом  звітного періоду було прийнято 13 осіб. Загалом питання стосувалися соціальних виплат, нарахування субсидій, комунального господарства, транспорту і зв'язку та земельних питань. Усі звернення були розглянуті та роз'ясненні громадянам району.

           З метою усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян, розроблені відповідні графіки перевірок додержання законодавства щодо організації роботи із  зверненнями громадян та надання практичної та методичної допомоги у структурних підрозділах районної державної адміністрації та виконавчих комітетах місцевих рад. Таким чином, за І півріччя 2018 року було перевірено 6 структурних підрозділів районної державної адміністрації, а також надано практичну і методичну допомогу з питань організації роботи із зверненнями громадян 8 виконавчим комітетам місцевих рад.

           З метою забезпечення відкритості діяльності органів державної влади, діяльність районної державної адміністрації щодо роботи із зверненнями громадян систематично висвітлюється на офіційному веб-сайті, де розміщено графіки особистого та виїзного прийомів голови районної державної адміністрації, його заступників, а також узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.