Скадовська районна державна адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Про організацію роботи з розгляду звернень громадян у районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування за підсумками 2019 року

Протягом 2019 року Скадовською районною державною адміністрацією та місцевими органами виконавчої влади робота щодо розгляду звернень громадян проводилась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року № 109/2008.

         Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, свідчить, що районною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району.

          За звітний період до районної державної адміністрації та виконавчих органів місцевого самоврядування  надійшло 1572 звернення від громадян з усіх населених пунктів району, що на 83 звернення, або на 5,02 % менше, ніж 2018 року. З них: 423 звернення (проти 486 за аналогічний період 2018 року) подано на особистому прийомі та 1149 (проти 1169) надійшли поштою.

           У своїх зверненнях заявники порушили 1499 питань, що на 175, або на 10,5 % менше минулорічного показника. Спостерігається зменшення кількості надходжень звернень від громадян з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – 23 проти 36 звернень за аналогічний період минулого року, транспорту і зв’язку – 33 проти 43 звернень, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 15 звернень проти 37 звернень, соціального захисту – 522 проти 603 звернень, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 12 звернень проти 33 звернень, та інші – 224 проти 285 звернень, що на 61 звернення менше, ніж за аналогічний період 2018 року. Значно зменшилась кількість звернень з питань комунального господарства – 145 проти 251 звернень, що на 106 звернень менше, ніж у 2018 році. Майже не зменшилися звернення з питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки – 10 звернень проти 12 за аналогічний період минулого року.

           Одночасно збільшилось надходження звернень від громадян з інших питань. Значно збільшились звернення  з питань аграрної політики і земельних відносин — 477 проти 305 звернень, що на 172 звернення більше, ніж за аналогічний період 2018 року, охорони здоров”я - 40 проти 18, що на 22 звернення більше, ніж у 2018 році. Незначне підвищення звернень відбулося з питань житлової політики – 23 проти 19 звернень,  екології та природних ресурсів -  17 проти 9, сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 19 звернень проти 14,  діяльності органів місцевого самоврядування – 12 звернень проти 4 та фінансової, податкової, митної політики  – 9 звернень проти 4 за аналогічний період минулого року.

           Протягом   звітного періоду  2019  року  зменшилась  кількість  звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 72 проти 97 звернень, від ветеранів праці  – 3 проти 7 звернень, колективних листів - 85 проти 126, що на 41 звернення менше, ніж за  аналогічний період 2018 року та від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 4 звернення проти 6.

 

            Спостерігається збільшення кількості звернень від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 89 проти 74, інвалідів І,ІІ,ІІІ групи – 40  проти 21 звернення,  дітей війни — 22 проти 13 звернень та  кількість повторних звернень – 67 проти 5 у 2018 році, більшість яких надходила на розгляд до сільських рад. Більшість питань, які надходили від громадян цих категорій стосувалися соціального захисту.

           Протягом 2019 року від обласної державної адміністрації до районної державної  адміністрації  надійшло - 15 звернень проти 10 за аналогічний період минулого року.

          Статистика за підсумками  2019 року свідчить про зменшення надходжень дзвінків від мешканців району до державної установи “Урядовий контактний центр”. За звітний період зареєстровано 326 звернень проти 335 звернень у 2019 році. З них більшість звернень стосувалися соціальних, земельних питань та транспорту і зв’язку.

            На   телефонну   “гарячу лінію”  районної  державної  адміністрації  протягом звітного періоду надійшло лише 1 звернення від громадян Скадовського району.        

Питання   про  стан   роботи   із  зверненнями   громадян   кожні півроку   розглядається сільськими,  селищною  та  міською радами на засіданнях виконавчих комітетів, а також двічі на рік виноситься на розгляд колегії районної державної адміністрації.

           Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання. Розпорядженнями голови районної державної адміністрації від 29 грудня 2018 року № 488 «Про прийом  громадян  за  місцем  їх проживання  у  першому півріччі  2019  року»  та  від

27 червня 2019 року № 206 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у другому півріччі 2019 року» затверджено графік прийому громадян за місцем їх проживання головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником. Також, у зв’язку із кадровими змінами, розпорядженням голови районної державної адміністрації від 21 лютого 2019 року № 64 «Про доповнення до розпорядження голови районної державної адміністрації щодо прийому громадян за місцем їх проживання  у першому півріччі 2019 року» внесені доповнення до додатку розпорядження голови районної державної адміністрації від 29 грудня 2018 року № 488.

          Згідно  з   графіком   виїзного  та  особистого  прийомів  громадян  головою районної державної  адміністрації  та його заступниками протягом  звітного періоду було прийнято 17 осіб. Загалом питання стосувалися соціального захисту. Усі звернення були розглянуті та роз’ясненні громадянам району.

           З метою усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян, розроблені відповідні графіки перевірок додержання законодавства щодо організації роботи із  зверненнями громадян та надання практичної та методичної допомоги у структурних підрозділах районної державної адміністрації та виконавчих комітетах місцевих рад. Таким чином, за  2019 року було перевірено 12 структурних підрозділи районної державної адміністрації, а також надано практичну і методичну допомогу з питань організації роботи із зверненнями громадян 12 виконавчим комітетам місцевих рад.

           Найбільш проблемні звернення громадян, що надходять до районної державної адміністрації, виносяться на розгляд постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, засідання якої проводяться щомісячно. Впродовж звітного періоду відбулося 12                                       таких засідань.

           З метою забезпечення відкритості діяльності районної державної адміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян необхідна інформація систематично висвітлюється на офіційному веб-сайті, а саме: розміщено графіки особистого та виїзного прийомів голови районної державної адміністрації, його заступників, а також узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.