Скадовська районна державна адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Про організацію роботи з розгляду звернень громадян у районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування за підсумками ІI кварталу 2020 року

Протягом  І півріччя 2020 року Скадовською районною державною адміністрацією та місцевими органами виконавчої влади робота щодо розгляду звернень громадян проводилась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року № 109/2008.

         Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, свідчить, що районною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району.

          За звітний період до районної державної адміністрації та виконавчих органів місцевого самоврядування  надійшло 839 звернень від громадян з усіх населених пунктів району, що на 112 звернень, або на 11,5 % більше, ніж за І півріччя 2019 року. З них: 312 звернень (проти 204 за аналогічний період 2019 року) подано на особистому прийомі та 519 (проти 521) надійшли поштою.

           У своїх зверненнях заявники порушили 839 питань, що на 112, або на 11,5 % більше минулорічного показника. Спостерігається зменшення кількості надходжень звернень з питань транспорту і зв’язку – 6 проти 19 звернень за аналогічний період минулого року, екології та природних ресурсів – 1 проти 5 звернень.  Значно зменшилась кількість звернень з питань соціального захисту населення  – 160 проти 253 звернень, що на 93 звернення менше, ніж за I  півріччя 2019 року,  

         Одночасно збільшилось надходження звернень  з питань фінансової, податкової та митної політики  — 119 проти 4 звернень, що на 115 звернень більше, ніж за аналогічний період 2019 року, з питань житлової політики   - 60 проти 12, що на 48 звернень більше, ніж у 2019 році, з питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки   - 21 проти  1 звернення, що на 20 звернень більше, ніж у минулому році, з питань охорони здоров’я – 26 проти 13 звернень, що на 13 звернень більше, ніж у  минулому році, з питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки -  21 звернення проти 1 у 2019 році. Незначне підвищення кількості звернень відбулося з питань сімейної, гендерної політики, захисту прав дітей – 13 проти 9 звернень, з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації  – 18 проти 2 звернень,  аграрної політики і земельних відносин  -  223 проти 212 звернень,  комунального господарства  – 63 звернення проти 52 за аналогічний період минулого року.

           Протягом   звітного періоду  2020  року  зменшилась  кількість  звернень  від осіб з інвалідністю I, II, III групи – 13 проти 21 звернення, що на 8 звернень менше, ніж за аналогічний період 2019 року, від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 39 проти 41 звернення, від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи  - 1 проти 3 звернень за аналогічний  період  минулого року.

У звітному періоді надійшла однакова кількість звернень від ветеранів праці  – по 3 у 2020 та 2019 роках.

            Спостерігається збільшення кількості колективних звернень   -  46 проти 34 звернень за аналогічний період  2019 року,  незначне збільшення звернень від дітей війни  – 8 проти 7 звернень та від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 17 проти 14 звернень  та повторних звернень – 17 проти 9 за I півріччя минулого року.   

           Протягом І півріччя 2020 року від обласної державної адміністрації до районної державної  адміністрації  надійшло - 4 звернення проти 5 за аналогічний період минулого року.

          Статистика за підсумками І півріччя  2020 року свідчить про зменшення надходжень дзвінків від мешканців району до державної установи “Урядовий контактний центр”. За звітний період зареєстровано 113 звернень проти 184 звернень у 2019 році. З них більшість звернень стосувалися соціальних, земельних питань та питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту.

            На   телефонну   “гарячу лінію”  районної  державної  адміністрації  протягом звітного періоду  зверненнь від громадян Скадовського району не надходило.        

Питання   про  стан   роботи   із  зверненнями   громадян   кожні півроку   розглядається сільськими,  селищною  та  міською радами на засіданнях виконавчих комітетів, а також двічі на рік виноситься на розгляд колегії районної державної адміністрації.

           Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання. Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 12 лютого 2020 року №  58 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у першому півріччі 2020 року» затверджено графік прийому громадян за місцем їх проживання головою районної державної адміністрації та її заступником.

          Згідно  з   графіком   виїзного  та  особистого  прийомів  громадян  головою районної державної  адміністрації  та її заступником протягом  звітного періоду було прийнято 8 осіб. Загалом питання стосувалися соціального захисту. Усі звернення були розглянуті та роз’яснені громадянам району.

           З метою усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян, розроблені відповідні графіки перевірок додержання законодавства щодо організації роботи із  зверненнями громадян та надання практичної та методичної допомоги у структурних підрозділах районної державної адміністрації та виконавчих комітетах місцевих рад. Таким чином, за І півріччя 2020 року було перевірено 3 структурні підрозділи районної державної адміністрації, а також надано практичну і методичну допомогу з питань організації роботи із зверненнями громадян 8 виконавчим комітетам місцевих рад.

           Найбільш проблемні звернення громадян, що надходять до районної державної адміністрації, виносяться на розгляд постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, засідання якої проводяться щомісячно. Впродовж звітного періоду відбулося 6 таких засідань.

           З метою забезпечення відкритості діяльності районної державної адміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян необхідна інформація систематично висвітлюється на офіційному веб-сайті, а саме: розміщено графіки особистого та виїзного прийомів голови районної державної адміністрації, її заступника, а також узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.