Скадовська Районна
Державна Адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Про організацію роботи з розгляду звернень громадян у районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування за підсумками 2018 року

           Протягом 2018 року Скадовською районною державною адміністрацією та місцевими органами виконавчої влади робота щодо розгляду звернень громадян проводилась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року №109/2008.

           Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, свідчить, що районною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району.

          За звітний період до районної державної адміністрації та виконавчих органів місцевого самоврядування  надійшло 1655 звернень від громадян з усіх населених пунктів району, що на 144 звернення, або на 9,5 % більше ніж за 2017 рік. З них: 486  (проти 562 за аналогічний період 2017 року) звернень подано на особистому прийомі та 1169 (проти 949) надійшли поштою.

           У своїх зверненнях заявники порушили 1674 питання, що на 145, або на 9,5 % більше минулорічного показника. Спостерігається зменшення кількості надходження звернень від громадян з питань праці та заробітної плати — 12 звернень проти 25 за 2017 рік, охорони здоров`я – 18 звернень проти 27 за 2017 рік,  житлової політики – 19 проти 43 звернень за аналогічний період 2017 року, екології та природних ресурсів – 9 звернень проти 18 за 2017 рік,  забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 36 проти 69 звернень за 2017 рік, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту  - 14 звернень проти 16 та з питань діяльності органів місцевого самоврядування – 4 звернення  проти 11 звернень  за  аналогічний період 2017 року. 

           Одночасно збільшилось надходження звернень від громадян з питань соціального захисту – 603 звернення проти 435, що на 168 звернень або на 38,6 % більше ніж за 2017 рік, транспорту і зв’язку - 43 звернення проти 29 звернень за аналогічний період 2017 року,  аграрної політики і земельних відносин - 305 проти 294 звернень, що на 11 звернень більше ніж за аналогічний період 2017 року, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 37 звернень проти 22 за 2017 рік, фінансової, податкової, митної політики - 4 звернення проти 2, що на 2 звернення більше минулорічного показника, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою — 33 проти 18 звернень, що на 15 звернень більше ніж за 2017 рік, діяльності місцевих органів виконавчої влади – 1 звернення проти 0 за 2017 рік та інші питання – 285 проти 269 звернень за аналогічний період 2017 року. Однакова кількість звернень від громадян надійшла з питань комунального господарства – 251 проти 251 звернення за 2017 рік.    

            Протягом   2018  року  зменшилась  кількість  звернень  від інвалідів І,ІІ,ІІІ групи – 21 звернення проти 53, що на 32  звернення менше минулорічного показника, дітей війни - 13 проти 15 звернень за 2017 рік,  від  учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій  - 74 проти 139 звернень, що на 65 звернень менше ніж за 2017 рік та колективних листів - 126 проти 166 звернень за аналогічний період 2017 року, більшість з яких надходила на розгляд Скадовської міської ради — 69 проти 114 звернень за аналогічний період 2017 року.

            Спостерігається збільшення кількості звернень від ветеранів праці – 7 звернень  проти 1 за 2017 рік,  від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів героїнь – 97 звернень  проти 61, що на 36 звернень більше ніж за 2017 рік та від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 6 проти 4 звернень за аналогічний період 2017 року.

 Більшість питань, які надходили від громадян цих категорій стосувалися соціального захисту, отримання допомоги, в тому числі на лікування, розрахунку субсидій, комунального господарства та земельних питань.

           Протягом 2018 року відбулося зменшення кількості звернень від обласної державної адміністрації до районної державної адміністрації - 38 проти 77 звернень за аналогічний період минулого року.

          Статистика за підсумками минулого року свідчить про збільшення надходжень дзвінків від мешканців району до державної установи “Урядовий контактний центр”. За звітний період зареєстровано 335 звернень проти 310, що на 25 звернень більше ніж за 2017 рік. З них більшість звернень стосувалися соціальних питань.

            На   телефонну   “гарячу лінію”  районної  державної  адміністрації  протягом звітного періоду надійшло 1 звернення від громадянина Скадовського району. Питання було розглянуто та вирішено, про що було повідомлено заявника. Також на офіційний сайт районної державної адміністрації протягом звітного періоду надійшло п`ять електронних звернень на які заявникам були надані відповідні роз'яснення.

            Питання   про  стан   роботи   із  зверненнями   громадян   щопівріччя   розглядається сільськими,  селищною  та  міською радами на засіданнях виконавчих комітетів, а також двічі на рік виноситься на розгляд колегії районної державної адміністрації.

           Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання. Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 29 грудня 2018 року № 488 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у першому півріччі 2019 року» затверджено графіки прийому громадян за місцем їх проживання головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником.

          Згідно  з   графіком   виїзного  та  особистого  прийомів  громадян  головою районної державної  адміністрації  та його заступниками протягом  звітного періоду було прийнято 28 осіб. Загалом питання стосувалися соціальних виплат, надання матеріальної допомоги, комунального господарства, транспорту і зв'язку та земельних питань. Усі звернення були розглянуті та роз'ясненні громадянам району.

           З метою усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян, розроблені відповідні графіки перевірок додержання законодавства щодо організації роботи із  зверненнями громадян та надання практичної та методичної допомоги у структурних підрозділах районної державної адміністрації та виконавчих комітетах місцевих рад. Таким чином, за  2018 рік було перевірено 12 структурних підрозділів районної державної адміністрації, а також надано практичну і методичну допомогу з питань організації роботи із зверненнями громадян 15 виконавчим комітетам місцевих рад.

             З метою забезпечення відкритості діяльності органів державної влади, діяльність районної державної адміністрації щодо роботи із зверненнями громадян систематично висвітлюється на офіційному веб-сайті, де розміщено графіки особистого та виїзного прийомів голови районної державної адміністрації, його заступників, а також узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.