Скадовська районна державна адміністрація
Скадовський район, Херсонська область

Про організацію роботи з розгляду звернень громадян у районній державній адміністрації, органах місцевого самоврядування за підсумками І кварталу 2020 року

Протягом  І кварталу 2020 року Скадовською районною державною адміністрацією та місцевими органами виконавчої влади робота щодо розгляду звернень громадян проводилась відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07 лютого 2008 року № 109/2008.

         Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, свідчить, що районною державною адміністрацією, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району.

          За звітний період до районної державної адміністрації та виконавчих органів місцевого самоврядування  надійшло 370 звернень від громадян з усіх населених пунктів району, що на 20 звернень, або на 5,1 % менше, ніж за І квартал 2019 року. З них: 129 звернень (проти 107 за аналогічний період 2019 року) подано на особистому прийомі та 238 (проти 283) надійшли поштою.

           У своїх зверненнях заявники порушили 375 питань, що на 15, або на 3,9 % менше минулорічного показника. Спостерігається зменшення кількості надходжень звернень з питань транспорту і зв’язку – 3 проти 11 звернень за аналогічний період минулого року та інші – 58 проти 77 звернень, що на 19 звернень менше, ніж за аналогічний період 2019 року. Значно зменшилась кількість звернень з питань соціального захисту населення  – 79 проти 154 звернень, що на 75 звернень менше, ніж у І кварталі 2019 року.

         Значно збільшились кількість звернень  з питань житлової політики — 26 проти 7 звернень, що на 19 звернень більше, ніж за аналогічний період 2019 року, з питань фінансової, податкової, митної політики  - 13 проти 2, що на 11 звернень більше, ніж у 2019 році, з питань комунального господарства   - 26 проти  17 звернень, що на 9 звернень більше, ніж у минулому році, з питань аграрної політики і земельних відносин   - 117 проти 108 звернень що на 9 звернень більше, ніж за аналогічний період 2019 року, з питань охорони здоров’я – 12 проти 4 звернень, що на 8 звернень більше, ніж у  минулому році, з питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки -  7 звернень проти 0 у 2019 році. Незначне підвищення кількості звернень відбулося з питань сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей  – 11 проти 6 звернень,  діяльності органів місцевого самоврядування  -  3 проти 0,  освіти, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 4 звернення проти 3 аналогічний період минулого року.

           Протягом   звітного періоду  2020  року  зменшилась  кількість  звернень  від осіб з інвалідністю I, II, III групи – 4 проти 12 звернень, від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 12 проти 23 звернень, що на 11 звернень менше, ніж за  аналогічний період 2019 року.

У звітному періоді надійшла однакова кількість звернень від дітей війни  – по 6 у 2020 та 2019 роках, учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – по 7 та від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи  - по 2 у 2020 та 2019 роках.

            Спостерігається збільшення кількості колективних звернень   -  23 проти 15 звернень за аналогічний період  2019 року,  незначне збільшення звернень від ветеранів праці – 2 проти 1 звернення та повторних звернень – 4 проти 3 за I квартал минулого року.   

           Протягом І кварталу 2020 року від обласної державної адміністрації до районної державної  адміністрації  надійшло - 16 звернень проти 10 за аналогічний період минулого року.

          Статистика за підсумками І кварталу  2020 року свідчить про зменшення надходжень дзвінків від мешканців району до державної установи “Урядовий контактний центр”. За звітний період зареєстровано 49 звернень проти 104 звернень у 2019 році. З них більшість звернень стосувалися соціальних, земельних питань та питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту.

            На   телефонну   “гарячу лінію”  районної  державної  адміністрації  протягом звітного періоду надійшло лише 1 звернення від громадян Скадовського району.        

Питання   про  стан   роботи   із  зверненнями   громадян   кожні півроку   розглядається сільськими,  селищною  та  міською радами на засіданнях виконавчих комітетів, а також двічі на рік виноситься на розгляд колегії районної державної адміністрації.

           Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання. Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 12 лютого 2020 року №  58 «Про прийом громадян за місцем їх проживання у першому півріччі 2020 року» затверджено графік прийому громадян за місцем їх проживання головою районної державної адміністрації та її заступником.

          Згідно  з   графіком   виїзного  та  особистого  прийомів  громадян  головою районної державної  адміністрації  та її заступником протягом  звітного періоду було прийнято 8 осіб. Загалом питання стосувалися соціального захисту. Усі звернення були розглянуті та роз’яснені громадянам району.

           З метою усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян, розроблені відповідні графіки перевірок додержання законодавства щодо організації роботи із  зверненнями громадян та надання практичної та методичної допомоги у структурних підрозділах районної державної адміністрації та виконавчих комітетах місцевих рад. Таким чином, за І квартал 2020 року було перевірено 1  структурний підрозділ районної державної адміністрації, а також надано практичну і методичну допомогу з питань організації роботи із зверненнями громадян 4 виконавчим комітетам місцевих рад.

           Найбільш проблемні звернення громадян, що надходять до районної державної адміністрації, виносяться на розгляд постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, засідання якої проводяться щомісячно. Впродовж звітного періоду відбулося 3 таких засідання.

           З метою забезпечення відкритості діяльності районної державної адміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян необхідна інформація систематично висвітлюється на офіційному веб-сайті, а саме: розміщено графіки особистого та виїзного прийомів голови районної державної адміністрації, її заступника, а також узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.