Житлова субсидія – додаткова можливість зекономити на оплаті комунальних послуг
Понад 3 мільйони домогосподарств в Україні отримують субсидії для оплати комунальних послуг. При цьому, середній розмір нарахувань наприкінці минулого року становив близько 1,6 тисяч гривень.
Це майже на 250 гривень більше, ніж у 2019 році. Житлова субсидія є інструментом, який дозволяє зменшити навантаження на сімейні бюджети найбільш незахищених верств населення. Тим паче, що процес оформлення державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг максимально спрощений.
Як оформити субсидію?
З 1 січня 2021 року заяви про призначення та надання житлової субсидії з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення райдержадміністрацій лише:
- у разі надсилання їх поштою;
- через Єдиний державний веб-портал електронних послуг “Портал Дія”;
- через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
- через інформаційну систему Мінсоцполітики.
Заяви з необхідними документами також приймають уповноважені посадові особи:
- виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;
- центру надання адміністративних послуг.
Призначення житлових субсидій здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад.
Які документи необхідні для оформлення субсидії?
Для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):
- заяву, за формою встановленою Мінсоцполітики;
- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики;
- довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
- копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);
- договір наймання (оренди) житла (у разі наявності).