В Україні реклама грального бізнесу дозволена, але з певними обмеженнями
У зв’язку з набуттям чинності 13.08.2020 року Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» були внесені зміни до Закону України «Про рекламу». А саме, вищезгаданий Закон доповнено статтею 22-1.Реклама азартних ігор, організаторів азартних ігор,
Так, відповідно до цієї статті:
- Реклама азартних ігор, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, забороняється:
– на радіо та телебаченні, у тому числі за допомогою кабельного, супутникового, IP-телебачення, онлайн – телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу, у період з 6 до 23 години;
– у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва та інших виданнях (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
– в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів та метрополітену;
- засобами зовнішньої реклами;
- на товарах (у тому числі одязі), призначених переважно для осіб віком до 21-річного віку;
- у місцях проведення розважальних, театрально-концертних, спортивних та інших заходів для осіб, які не досягли 21-річного віку.
- У рекламі азартних ігор забороняється використовувати осіб, які не досягли 21-річного віку, у тому числі як фотомоделей.
- Реклама азартних ігор не повинна формувати думку, що виграти в азартну гру легко, а також, що участь в азартних іграх може бути джерелом доходів чи альтернативою роботі.
- Забороняється спонсорування теле -, радіопередач, театрально-концертних та інших заходів, призначених переважно для осіб, які не досягли 21 року (крім трансляції спортивних заходів), з використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор.
- Реклама азартних ігор, а також знаків для товарів та послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, повинна супроводжуватися текстами попередження такого змісту: “Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри”. Кожному попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження – білим.
- Замовником виготовлення, розміщення, розповсюдження реклами азартних ігор може бути виключно суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
- Забороняється будь-яка діяльність з рекламування азартних ігор суб’єктів господарювання, які організовують азартні ігри, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор, без наявності у рекламодавця ліцензії на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
- Реклама азартних ігор має містити достовірну інформацію, не бути хибною, неправдивою або удаваною.
- Реклама азартних ігор має містити відомості про ліцензію, номер, дату її видачі та найменування органу, який видав ліцензію на провадження певного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор рекламодавцю.
- Суб’єкт господарювання не має права виступати рекламодавцем бренду організатора азартних ігор, що належить іншому суб’єкту господарювання. Термін “бренд організатора азартних ігор” вживається у значенні, наведеному в Законі України “Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор”.
- Забороняється спрямовувати рекламу на вразливі групи населення (неповнолітні особи, малозабезпечені особи, особи, хворі на психічні захворювання).
Враховуючи те, що основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області попереджає рекламодавців, виробників, розповсюджувачів реклами про неухильне дотримання норм законодавства про рекламу.